Hi serem encara que no ens ens hi vulguin convidar II: debat sobre mobilitat

Activistes de Des de Baix  fan difusió del projecte en un debat electoral sobre mobilitat al Centre Cívic de Can Ninetes de Girona, en el qual l’organització Mout-te en bici, els ha impedit de participar, i protesten perquè volen silenciar una alternativa de lluita per a les eleccions municipals.

Segons Mou-te en bici el criteri per poder parlar al debat era haver obtingut un 2% dels vots en les darreres eleccions municipals (sic). Si amb criteris arbitraris, partidistes i ad hoc ens impedeixen parlar, intentarem fer arribar el nostre missatge parlant amb les persones d’una en una. Aquest és el contingut del full que hem repartit a les que han assistit a l’acte:

Malgrat que els ho hem demanat fins a tres vegades, Mou-te en bici, organ
itzadora d’aquest debat, s’ha negat a deixar-nos-hi participar per poder donar la nostra opinió. La seva resposta ha estat que han utilitzat un criteri tan arbitrari com el “d’haver tret un mínim del 2% dels vots a les darreres eleccions municipals”. A nosaltres només ens sembla una manera de silenciar una alternativa política anticapitalista per Girona per interessos partidistes. A qui molestaria que hi fóssim? A la resta o algunes de les candidatures? A l’organització o a una part de l’organització?

Davant d’aquesta situació i a més d’expressar el nostre rebuig al fet que ens neguin el dret a expressar-nos en una taula de debat que no reflectirà tota la pluralitat, hem optat per presentar-nos a nosaltres mateixes i fer-vos quatre ratlles sobre el nostre compromís per a la ciutat.

Des de Baix ha presentat la candidatura a les eleccions municipals a la ciutat de Girona. La nostra és una candidatura de treballadores i treballadors, joves, sindicalistes i activistes dels moviments socials… una candidatura de la gent de baix. Encapçalen la llista l’activista Sílvia Rispau (cap de llista),.Vanessa Mercadal, Pau Casacuberta, Miquel Blanch, Míriam Trias, Alfons Enrique … i la tanca el pintor Lluís Bosch Martí.

Estem davant de la crisi capitalista més greu des dels anys 30, i per a les treballadores i treballadors la crisi no són xifres ni percentatges sinó que t’acomiadin o no et renovin el contracte, que no trobis feina, que no puguis pagar l’hipoteca o el lloguer, que no puguis renovar els papers, que t’abaixin el sou o que et retallin el salari indirecte -que són coses tan bàsiques com la salut o l’ensenyament. Però el problema més greu que tenim és la desmobilització que ens han imposat l’esquerra parlamentària i els sindicats majoritaris. Ara és més necessària que mai una alternativa per trencar la resignació i posar-nos a lluitar. Des de Baix no és encara aquesta alternativa, però és un intent, un pas més per anar construint aquest espai que és tan necessari.

Des de Baix va néixer el setembre de 2010 de l’acord de tres organitzacions polítiques (Revolta Global-Esquerra Anticapitalista, Lluita Internacionalista i Corrent Roig) –ara quatre, amb la incorporporació d’En Lluita- i activistes dels moviments socials, agrupats sobre dos eixos: l’anticapitalisme i el sobiranisme, i ja va presentar candidatura a Girona en les darreres eleccions al Parlament de Catalunya.

Extractes del programa de Des de Baix per a les eleccions municipals

Una Girona respectuosa amb el territori i un urbanisme al servei de la ciutadania

*Transport públic municipal gratuït amb una xarxa eficient i suficient per reduir l’ús del vehicle privat.

*Municipalització de la Girocleta i TMG, amb control social per part dels i les treballadores, usuàries i organitzacions socials.

*Exigir la nacionalització dels transports interurbans que, avançant cap a la gratuïtat, ha de ser gratuït immediatament per als i les treballadores aturades, pensionistes i estudiants.

*Adaptació total de transport públic per a les persones amb dificultats de mobilitat.

*Avançar cap a una ciutat lliure de fum, sobretot al centre urbà i als punts amb més contaminació.

*Aparcaments dissuasius als accessos a Girona, ben connectats amb la xarxa de transport públic.

*Promoure vies peatonals i una xarxa interurbana per a bicis i vehicles no motoritzats.

*Ampliació de la xarxa de Girocleta i construir el 100% dels carrils bici proposats per les entitats (Mou-te en bici).

*Promoció del carril VAO i impuls de la xarxa ferroviària de trens regionals i de mercaderies –i no del model TAV.

*Limitar la velocitat dels vehicles, pacificació del trànsit.

*Implantar els autobusos i tramvies elèctrics.

Els comentaris estan tancats.